Τα υπέρ και τα κατά των
cloud εφαρμογών
Σε αυτό το κείμενο, θα διαβάσετε γενικά ποια είναι τα υπέρ και τα κατά των Cloud Εφαρμογών, τα πλεονεκτήματα που έχουν και τα προβλήματα που υπάρχουν.
ΘΕΤΙΚΑ - ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Σε μία Cloud εφαρμογή, έχετε πρόσβαση οποιαδήποτε στιγμή από οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη. Απλά συνδέεστε με τους Κωδικούς σας, και έχετε πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα σας.
Δουλεύετε χωρίς άγχος απώλειας δεδομένων λόγω καταστροφής του συστήματός σας ή κλοπής του μηχανήματός σας. Ακόμα και να υπάρξει τέτοια περίπτωση, όλα σας τα δεδομένα είναι απομακρυσμένα, αποθηκευμένα και δεν επηρεάζονται.
Οι χρήστες που δεν είναι συνεπείς με τη λήψη των Backup, είναι καλύτερα να χρησιμοποιούν Cloud εφαρμογές. Έτσι περιορίζουν πολύ την πιθανότητα απώλειας των δεδομένων τους, επειδή τα δεδομένα τους βρίσκονται στο Cloud.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Τίποτε δεν μπορεί να συγκριθεί με την ασφάλεια που προσφέρει στον εαυτό του, ο χρήστης που εργάζεται με τοπικές εφαρμογές και λαμβάνει συστηματικά Backup, τόσο τοπικά, όσο και σε εξωτερικά μέσα (π.χ. USB, εξωτερικός δίσκος, Cloud). Αυτοί όμως οι χρήστες είναι ελάχιστοι και οι περισσότεροι δεν ασχολούνται με το να λαμβάνουν τακτικά Backup. |
Σε περίπτωση που χρειαστεί να επέμβει τεχνικός στην Βάση Δεδομένων σας, δεν απαιτείται ο κατασκευαστής της εφαρμογής να αποκτήσει πρόσβαση στον υπολογιστή σας. Όλα τα προβλήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσετε, μπορούν να διορθωθούν απομακρυσμένα.
ΑΡΝΗΤΙΚΑ - ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Η ταχύτητα καταχωρήσεων, επεξεργασίας δεδομένων και λειτουργίας της εκάστοτε εφαρμογής, εξαρτάται από:
- Την ταχύτητα σύνδεσής σας στο διαδίκτυο,
- Την απόσταση που βρίσκονται οι Servers του παρόχου του Cloud
- Τυχόν χρήση VPN
- Τα πρωτόκολλα ασφαλείας που χρησιμοποιούνται από το σύστημά σας.
Εάν το δίκτυό σας είναι εκ των πραγμάτων αργό, και ταυτόχρονα κατεβάζετε και αρχεία μεγάλου όγκου, η ταχύτητα ανταπόκρισης της Cloud Εφαρμογής θα μειωθεί.
Για κάθε πάροχο υπηρεσιών Cloud, όσο συνεπής και να είναι στα αντίγραφα ασφαλείας που υποχρεούται να διατηρεί, υπάρχει πάντα η πιθανότητα να παρουσιαστεί κάποιο τεχνικό ή άλλο πρόβλημα που να οδηγήσει σε απώλεια δεδομένων. Για παράδειγμα:
- Μπορεί ο Πάροχος να κλείσει οριστικά ως εταιρεία ή, λόγω βλάβης, να επαναφέρει σε προηγούμενη κατάσταση τον Server φιλοξενίας.
- Το Data Center φιλοξενίας του Παρόχου μπορεί να υποστεί ανεπανόρθωτη βλάβη.
Τα αντίγραφα ασφαλείας του Κατασκευαστή θα αποκαταστήσουν οποιαδήποτε βλάβη, αλλά ενδέχεται να υπάρχει μεγάλο κενό χρόνου στον οποίο δεν θα μπορείτε να εργαστείτε.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Καμία εταιρεία δεν αναλαμβάνει να σας αποζημιώσει για τυχόν απώλεια δεδομένων που μπορεί να υποστείτε όταν εργάζεστε κάτω από το Cloud. |
Μπορεί ξαφνικά, ενώ εργάζεστε, εξαιτίας κάποιου προβλήματος, να βρεθείτε για λίγο χωρίς επικοινωνία. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους, π.χ. διακοπή Internet, βλάβη Server, επίθεση στον server του Παρόχου ή του Κατασκευαστή, κλπ.
Ακόμη μπορεί να έχετε διακοπές λόγω προγραμματισμένων συντηρήσεων, αναβαθμίσεων εξοπλισμού κλπ. Αυτές συνήθως γίνονται νυκτερινές ώρες, όταν ελάχιστοι χρήστες υπάρχουν. Συνήθως προηγείται αναγγελία της διακοπής.
Οι Cloud εφαρμογές συχνά πέφτουν θύμα επιθέσεων από τρίτους, είτε αυτοί είναι ανταγωνιστές του Κατασκευαστή/Παρόχου είτε είναι κάποιο κακόβουλο πρόσωπο. Αν και, τόσο ο Πάροχος όσο και ο Κατασκευαστής συμβάλουν και φροντίζουν για την ασφάλειά σας, υπάρχει πάντα η πιθανότητα επίθεσης που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια δεδομένων και σε ανεπανόρθωτες βλάβες.
Οι εφαρμογές Cloud, συνήθως έχουν μεγαλύτερο κόστος από τις αντίστοιχες Local, λόγω του κόστους του εξοπλισμού που απαιτείται, και της πληρωμής που γίνεται από τον Κατασκευαστή της εφαρμογής προς τον Πάροχο των υπηρεσιών Cloud.